Zarándok adatbank - Rendszer használata területi illetékesek részére
cikk, szerző: sodi
A Zarándok Turizmusért Nonprofit Kft., valamint a Permeo Polgári Társulás 2020 december 1 és 2021 augusztus 31 között az Interreg SKHU Kisprojekt Alap a nyugati határtérség pályázati rendszerében SKHU/WETA/1901/4.1/304 azonosítószámmal és "Innovatív zarándokút járhatósági és tájékozódási közösségi adatbank és adatgyűjtési platform” címmel egy innovatív webes is mobil platform fejlesztését valósították meg.
Korábbi cikkünkben bemutattuk röviden a projektben megvalósított feladatokat, valamint a fejlesztés eredményeit is, továbbá a turisták, zarándokok által elérhető funkciókat mutattuk be. Mostani cikkünkben a kialakított rendszer használatát szeretnénk bemutatni a területi illetékesek szempontjából.
Kialakított rendszer elérhetősége az alábbi linken tálálható:
http://databaza-sk.zarandokturizmusert.hu/
A területi illetékesek a hozzájuk tartozó bejelentéseket a rendszer felületein keresztül is elérhetik, valamint a rendszer adminisztrátorok által készített riportok segítségével érik el.
A térképek segítségével a bejelentések adatait és megjegyzéseit a területi illetékesek a turistákkal azonos módon érik el. A POI kiválasztását követően a “Bejelentési információk” gomb lenyomásával
A rendszer adminisztrátorok számára bejelentési riportok készítését támogatja a rendszer. Az alábbiak szerint:
- A rendszerek a bejelentésekhez GPS koordinátákat rögzít.
- A koordináták alapján a rendszer kiválasztja automatikusan a területileg illetékes önkormányzatot.
- Az adminisztrátorok egyén illetékes partnert is megadhatnak pl.: illetékes erdészet megjelölésével.
- Az illetékes szervezetre szűrve a bejelentéseket táblázatba listázza a rendszer. A listázott táblázatot XLSX-ben történő mentését támogatja a rendszer, melyet az adminisztrátor emailben küldhet el az illetékesek számára.
- Az illetékesek emailben értesítik az adminisztrátort a bejelentésekkel kapcsolatos intézkedésekről.
- Az intézkedéseket az adminisztrátorok a bejelentés státuszainak módosításával jelölik.
A rendszer a megoldott problémákat zöld POI ikonokkal jeleníti meg a térképen, ezáltal informálja a felhasználókat a bejelentéseik eredményeképp történt intézkedésekről.
A fejlesztés kizárólag határon átnyúló együttműködésben valósulhatott meg, az Interreg V-A Szlovákia – Magyarország Együttműködési Program SKHU/WETA/1901/4.1/304 azonosítószámú kisprojekt keretében.
A jelen cikk tartalma nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió hivatalos álláspontját.